VEZI AICI
PRIMELE POZE CU DACIA DUSTER DE SERIE!
VEZI AICI PRIMELE POZE CU
DACIA DUSTER DE CURSE!
Dacia Duster este primul rezultat al colaborării dintre Centrul
de Design Renault pentru Europa Centrală de la Bucureşti şi Renault
Design Technocentre de la Guyancourt (Franţa). Un rezultat chiar
reuşit, am adăuga noi.
Noua maşină încearcă să combine mai multe
stiluri: cockpitul şoferului este specific unei maşini
sport, accesul în maşină şi modularitatea interioară sunt specifice
unui MPV (Multi Purpose Vehicle), iar garda la sol înaltă este o
caracteristică a unui crossover.
Dacia Duster exprimă robusteţe, la fel cum ne-a
obişnuit stilul angular al lui
Dacia Logan. Partea frontală este inedită, inspirând putere,
iar farurile se continuă foarte mult pe laterale, evidenţiind
bosajele proeminente ale roţilor de 21″.
Lateralul
maşinii ne reliefează o siluetă foarte compactă, chiar
apropiată de un coupe sau un hot hatch. Totuşi, portierele care se
deschid în contrasens asigură un acces excelent într-un interior
futurist şi, totodată, pragmatic. De remarcat stilul antisimetric:
pe partea dreaptă sunt două portiere, ca la
Mini Clubman, în timp ce pe partea şoferului există doar o
portieră de mari dimensiuni.
Spatele maşinii sigur va fi considerat controversat,
designerii aplicând câteva soluţii inedite: un fel
de „semiaripi” în lateral spate, cu rol aerodinamic; stopuri de
mari dimensiuni, continuate, la fel ca farurile, pe lateralele
maşinii; un hayon care „muşcă” mult din plafon şi este mărginit pe
laterale de blocuri optice profilate ca nişte mici aripioare.
Trebuie să recunoaştem că Dacia Duster este un exerciţiu
de stil care promite să fie unul dintre magneţii salonului
elveţian!
Interiorul
pune un mare accent pe spiritul practic – lucru evidenţiat
de modularitatea inedită, scaunul pasagerului din faţă glisând sub
cel al şoferului, iar şezutul scaunelor spate având diverse
modalităţi de rabatare. Portbagajul în configuraţie minimă atinge
un volum de 470 litri, iar spaţiile de depozitare din habitaclu duc
această valoare peste bariera de 500 litri.
Cockpitul şoferului este clar delimitat de restul habitaclului,
comenzile fiind reduse la minimum. Astfel se creează foarte multe
suprafeţe şi mici zone de comandă, intuitiv plasate. De remarcat şi
plafonul din sticlă, deja obişnuit pe orice concept care se
respectă.
Foarte compactă, Dacia Duster măsoară doar 4,25 metri
lungime (la fel cât Dacia Logan), dar are un ampatament de
2,8 metri, fiind, practic, o adevărată sufragerie pe roţi, cu un
coeficient aerodinamic de numai 0,30. Cu atât mai bine pentru
mediu, deoarece motorul 1,5 dCi, care dezvoltă 105 CP şi este
cuplat la o cutie de viteze manuală cu şase trepte, se laudă cu un
consum mediu de numai 5,3 litri/100 km şi emisii
CO2 de 139 g/km.